salam

Assalamualaikum...sama2 kita kongsi ilmu utk dimanfaatkan bersama2.. :-)

Friday, August 14, 2009

~kehilangan~

Assalamualaikum...

tak tau nape hati ini terlalu sedih dgn pemergian Allahyarham Ustad Asri Ibrahim..
terlalu sdih..dia meninggal dunia secara mgejut..
Ni la jnji Allah pada sume umat manusia..yang hidup pasti akan kembali kepadaNYA..bila2 masa sj DIA bleh tarik nyawa umatNYA..
Sesungguhanya,sekembalinya kita pada Allah,keinsafan dlm diri da x berguna lagi..bekalan kita hnya la amal ibadah kita kepadaNYA..
YA ALLAH,ampunkan dosa-dosaku,dosa kedua ibubapaku,adik-beradikku...berikan lah kami ptjukMU dan hidayahMU YA ALLAH..pnjgkan la umur kami sekeluarga..AMIN


~Aku adalah pengejar syurga akhirat,bagiku dunia ini adalah tempat mempersiapkan segala sesuatu untuk meraih syurga akhirat;aku yakin bahawa syurga akhirat tidak akan pernah dapat aku raih kecuali aku boleh menikmati syurga dunia terlebih dahulu.Maka rumah dan keluargaku adalah syurga dunia paling indah buatku. Tempat kerja syurga dunia harianku. Tetangga, masyarakat,dan bangsa adalah syurga duniaku yang lebih luas.Ke manapun dan sampai bila-bila pun syurgaku selalu bersamaku...~~http://asrirabbani.blogspot.com




kerlipan cinta - RABBANI

Hidayah .. Kerlipan Cipta Cintaku
Harum Rembulan Mawar
Dingin Dihakis Keseorangan ....

Aku masih menghitung diri ..
Kesiangan yang panjang
Ingin mengisi hati

PadaMU kasih
satukan aku
Dengan rahmatMU
Dengan Kalimah
Malam Siangku
Berliku liku
Duri Dugaan
Siratan Cinta

Biar di jemala mentari
Biar di bahu gunung berapi
pasrahku abadi untukMU ..untukMU

Ku kembara setia disisinya ...
Ku inginkan Bahagia abadi
ku impikan sentosa dibawah naunganNYA
selamanya

No comments:

Post a Comment